Akikre büszkék vagyunk

A GYŐRI KÖNYVSZALON a Gy-M-S Megyei Pedagógiai Oktatási Központ és a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium az idén is megszervezte a KORTÁRS IRODALMI VETÉLKEDŐT a város és a megye 11-12. évfolyamos tanulóinak.

A verseny témája:
Svoren Edina: Az ország legjobb hóhéra című novelláskötete (Magvető Kiadó, 2015)

A verseny menete:
Az iskolákat háromfős csapatok képviselték.

A verseny kétfordulós: írásbeli, valamint szóbeli részből állt.

Írásbeli fordulóra 2017. október 24-én két helyszínen: Kazinczy Ferenc Gimnázium, Győr, és Széchenyi István Gimnázium, Sopron, 12 csapat részvételével került sor
Szóbeli fordulót 2017. november 17-én 13.00 órakor, Győri Nemzeti Színház, Kisfaludy Teremben, Győr tartották.

A szóbeli fordulóba az írásbelin legjobban teljesítő 6 csapat jutott be.
Győrből: Czuczor Gergely Gimnázium, Kazinczy Ferenc Gimnázium 2 csapat, Krúdy Gyula Gimnázium,
Mezőörs: Magyar Műhely ÁMK Gimnázium,
Sopron: Szécheny István Gimnázium

A szóbeli fordulóba jutott csapatoknak előzetes feladatokkal is készülni kellett pl. könyvtrailer készítése, egy választott novella dramatizálása.

A helyszínen a csapatok problémamegoldó, szövegértést és kreatív szövegalkotást igénylő feladatokat kaptak, amelyek az önálló jelentésteremtés, elemzés, értékelés tudásszintjeihez kapcsolódtak, és az ismertetés, értekezés, érvelés, vita, illetve illusztráció műfajaiban valósultak meg.

A felkészülés része volt a kötelező-és ajánlott szakirodalom tanulmányozása.

A KORTÁRS IRODALMI VETÉLKEDŐ írásbeli fordulóján a Magyar Műhely ÁMK Gimnázium 11. osztály csapata: Hegyi Damján Domokos, Iványi Nikolett Mária és Vida Fruzsina döntőbe jutott! A szóbeli fordulón eredményesen szerepelt, és könyvjutalomban részesült.
Gratulálunk a csapatnak!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Diákjaink életét színesebbé teszik, de egyben meg is nehezítik, hogy állandó megmérettetésnek vannak kitéve. Életünkhöz hozzátartozik, hogy magunkat összehasonlítva másokkal arra a felfedezésre jussunk, hogy van még mit fejklődnünk. Ezt segíti az a célkitűzésünk is, hogy gyermekeinket szinte minden tantárgyból versenyekre vigyük, ahol nemcsak az adott tantárgyat ismerik meg jobban, de elehtőségük nyílik az ismerkedésre, hasonló érdeklődésű tanulókkal megismerkedni.

Természetes, hogy gyermekeinket versenyeztetni kell. A versenyeztetés nem kényszerű próbatétel, ahol el lehet bukni, hanem egészséges megmérettetés, ahol gyermekeink egymástól tanulhatnak, megismerkedhetnek más iskolák diákjaival, és természetes sikerekhez juthatnak.